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Das Schwarze Auge - Nordlandtrilogie Heldenedition auf anderes Laufwerk installieren
#1
Hallo und Grüss Euch!

Ich habe eine Frage und eine Bitte und ich hoffe Ihr könnt mir helfen.

Ich habe bei Amazon "Das Schwarze Auge - Nordlandtrilogie Heldenedition" gekauft. Die Installlation wird vorgegeben auf das Laufwerk C:\. Leider kann ich das aus bestimmten Gründen nicht auf dieses Laufwerk installieren.

Ich müsste das auf das Laufwerk mit dem Ordener Y:\[ Games ] installieren

Ich habe versucht die dosboxDSA1.conf anzupassen, leider schaffe ich das nicht. Könnt Ihr mir da bitte bitte unter die Arme greifen.

Danke schon jetzt für Eure Hilfe.

LG
martin
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#2
Du könntest mal versuchen, die Pfadanpassung mit DFend zu machen. Aber das geht wohl auch erst nachdem es schon installiert ist. Siehe http://www.crystals-dsa-foren.de/showthr...#pid104275

Kannst du wirklich gar nicht erst auf C: installieren, oder geht es dir eher darum, dass das Spiel nicht auf C: bleiben soll? In dem anderen Thread wurde erwähnt, dass sich der Pfad bei Installation nicht ändern lässt. Eine Anpassung im Nachhinein wiederum wäre eben wie im Link beschrieben möglich ...
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#3
Danke Dir vielmals. Diesen Beitrag kannte ich bereits. Ich bekomme es nicht mal mit D-Fend hin. Ich bekomme nicht einmal eine Fehlermeldung. Das Programm startet kurz mit einer schwarzen Box, und bricht sofort wieder ab.
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#4
Hallo Martin :wave:,

hast Du das Spiel schon nach C: installiert, und dann nach Y: verschoben? Dann poste bitte die conf-Dateien, und die genauen Pfadnahmen in Y:/Games/.
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#5
servus :)
sehr gerne mache ich das. :)
liegen soll die software auf y:\[ Games ]\zocken\.....
(Die DosBox kommt mit space zurecht, ich weiss das von einem anderen Spiel.)

Config Datei:
# This is the configurationfile for DOSBox 0.74. (Please use the latest version of DOSBox)
# Lines starting with a # are commentlines and are ignored by DOSBox.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.

[sdl]
# fullscreen: Start dosbox directly in fullscreen. (Press ALT-Enter to go back)
# fulldouble: Use double buffering in fullscreen. It can reduce screen flickering, but it can also result in a slow DOSBox.
# fullresolution: What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768).
# Using your monitor's native resolution with aspect=true might give the best results.
# If you end up with small window on a large screen, try an output different from surface.
# windowresolution: Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
# (output=surface does not!)
# output: What video system to use for output.
# Possible values: surface, overlay, opengl, openglnb, ddraw.
# autolock: Mouse will automatically lock, if you click on the screen. (Press CTRL-F10 to unlock)
# sensitivity: Mouse sensitivity.
# waitonerror: Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority: Priority levels for dosbox. Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# pause is only valid for the second entry.
# Possible values: lowest, lower, normal, higher, highest, pause.
# mapperfile: File used to load/save the key/event mappings from. Resetmapper only works with the defaul value.
# usescancodes: Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullresolution=original
windowresolution=960x600
output=ddraw
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper-0.74.map
usescancodes=true

[dosbox]
# language: Select another language file.
# machine: The type of machine tries to emulate.
# Possible values: hercules, cga, tandy, pcjr, ega, vgaonly, svga_s3, svga_et3000, svga_et4000, svga_paradise, vesa_nolfb, vesa_oldvbe.
# captures: Directory where things like wave, midi, screenshot get captured.
# memsize: Amount of memory DOSBox has in megabytes.
# This value is best left at its default to avoid problems with some games,
# though few games might require a higher value.
# There is generally no speed advantage when raising this value.

language=
machine=svga_s3
captures=capture
memsize=16

[render]
# frameskip: How many frames DOSBox skips before drawing one.
# aspect: Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!.
# scaler: Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# If 'forced' is appended, then the scaler will be used even if the result might not be desired.
# Possible values: none, normal2x, normal3x, advmame2x, advmame3x, advinterp2x, advinterp3x, hq2x, hq3x, 2xsai, super2xsai, supereagle, tv2x, tv3x, rgb2x, rgb3x, scan2x, scan3x.

frameskip=0
aspect=true
scaler=normal2x

[cpu]
# core: CPU Core used in emulation. auto will switch to dynamic if available and appropriate.
# Possible values: auto, dynamic, normal, simple.
# cputype: CPU Type used in emulation. auto is the fastest choice.
# Possible values: auto, 386, 386_slow, 486_slow, pentium_slow, 386_prefetch.
# cycles: Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
# Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
# Cycles can be set in 3 ways:
# 'auto' tries to guess what a game needs.
# It usually works, but can fail for certain games.
# 'fixed #number' will set a fixed amount of cycles. This is what you usually need if 'auto' fails.
# (Example: fixed 4000).
# 'max' will allocate as much cycles as your computer is able to handle.
#
# Possible values: auto, fixed, max.
# cycleup: Amount of cycles to decrease/increase with keycombo.(CTRL-F11/CTRL-F12)
# cycledown: Setting it lower than 100 will be a percentage.

core=auto
cputype=auto
cycles=auto
cycleup=10
cycledown=20

[mixer]
# nosound: Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate: Mixer sample rate, setting any device's rate higher than this will probably lower their sound quality.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# blocksize: Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering but sound will also be more lagged.
# Possible values: 1024, 2048, 4096, 8192, 512, 256.
# prebuffer: How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=false
rate=44100
blocksize=1024
prebuffer=20

[midi]
# mpu401: Type of MPU-401 to emulate.
# Possible values: intelligent, uart, none.
# mididevice: Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# Possible values: default, win32, alsa, oss, coreaudio, coremidi, none.
# midiconfig: Special configuration options for the device driver. This is usually the id of the device you want to use.
# See the README/Manual for more details.

mpu401=intelligent
mididevice=default
midiconfig=

[sblaster]
# sbtype: Type of Soundblaster to emulate. gb is Gameblaster.
# Possible values: sb1, sb2, sbpro1, sbpro2, sb16, gb, none.
# sbbase: The IO address of the soundblaster.
# Possible values: 220, 240, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
# irq: The IRQ number of the soundblaster.
# Possible values: 7, 5, 3, 9, 10, 11, 12.
# dma: The DMA number of the soundblaster.
# Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# hdma: The High DMA number of the soundblaster.
# Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# sbmixer: Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
# oplmode: Type of OPL emulation. On 'auto' the mode is determined by sblaster type. All OPL modes are Adlib-compatible, except for 'cms'.
# Possible values: auto, cms, opl2, dualopl2, opl3, none.
# oplemu: Provider for the OPL emulation. compat might provide better quality (see oplrate as well).
# Possible values: default, compat, fast.
# oplrate: Sample rate of OPL music emulation. Use 49716 for highest quality (set the mixer rate accordingly).
# Possible values: 44100, 49716, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000.

sbtype=sb16
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
sbmixer=true
oplmode=auto
oplemu=default
oplrate=44100

[gus]
# gus: Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# gusrate: Sample rate of Ultrasound emulation.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# gusbase: The IO base address of the Gravis Ultrasound.
# Possible values: 240, 220, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
# gusirq: The IRQ number of the Gravis Ultrasound.
# Possible values: 5, 3, 7, 9, 10, 11, 12.
# gusdma: The DMA channel of the Gravis Ultrasound.
# Possible values: 3, 0, 1, 5, 6, 7.
# ultradir: Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.

gus=false
gusrate=44100
gusbase=240
gusirq=5
gusdma=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker: Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate: Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# tandy: Enable Tandy Sound System emulation. For 'auto', emulation is present only if machine is set to 'tandy'.
# Possible values: auto, on, off.
# tandyrate: Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# disney: Enable Disney Sound Source emulation. (Covox Voice Master and Speech Thing compatible).

pcspeaker=true
pcrate=44100
tandy=auto
tandyrate=44100
disney=true

[joystick]
# joysticktype: Type of joystick to emulate: auto (default), none,
# 2axis (supports two joysticks),
# 4axis (supports one joystick, first joystick used),
# 4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
# fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
# none disables joystick emulation.
# auto chooses emulation depending on real joystick(s).
# (Remember to reset dosbox's mapperfile if you saved it earlier)
# Possible values: auto, 2axis, 4axis, 4axis_2, fcs, ch, none.
# timed: enable timed intervals for axis. Experiment with this option, if your joystick drifts (away).
# autofire: continuously fires as long as you keep the button pressed.
# swap34: swap the 3rd and the 4th axis. can be useful for certain joysticks.
# buttonwrap: enable button wrapping at the number of emulated buttons.

joysticktype=auto
timed=true
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=false

[serial]
# serial1: set type of device connected to com port.
# Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
# Additional parameters must be in the same line in the form of
# parameter:value. Parameter for all types is irq (optional).
# for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
# (realport:COM1 realport:ttyS0).
# for modem: listenport (optional).
# for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
# transparent, port, inhsocket (all optional).
# Example: serial1=modem listenport:5000
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial2: see serial1
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial3: see serial1
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial4: see serial1
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.

serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled

[dos]
# xms: Enable XMS support.
# ems: Enable EMS support.
# umb: Enable UMB support.
# keyboardlayout: Language code of the keyboard layout (or none).

xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=gr

[ipx]
# ipx: Enable ipx over UDP/IP emulation.

ipx=false

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
# You can put your MOUNT lines here.
echo off
cls
imgmount d c:\dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom
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#6
Und die Datei y:\[ Games ]\zocken\dsaschick\DSA_1293.cue gibt es tatsächlich?

Du brauchst noch ein Verzeichnis für die virtuelle Festplatte dedr DOSBox, z.B.
[code]
mount c: y:\[ Games ]\zocken\dsa
[\code]
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#7
Existiert das Verzeichnis "y:\[ Games ]\zocken\dsa"?
Existiert die Datei "y:\[ Games ]\zocken\dsa\DSA_1293.cue"?


In der Zeile mit dem imgmount fehlt das "y:\" vor "[ Games ]\zocken\dsa\DSA_1293.cue".
Der Doppelpunkt nach "c:" muss weg (sorry, mein Fehler).

EDIT: Im Post oben lag die Datei DSA_1293.cue in "y:\[ Games ]\zocken\dsaschick" und jetzt in "y:\[ Games ]\zocken\dsa"?
Du brauchst zwei Verzeichnisse, eines für mount, und eines für imgmount mit den CUE- und BIN-Dateien.
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#8
@Rabenaas,

Servus,
sorry - mir fehlt jetzt aber total das Verständnis.
Ich habe das Spiel jetzt auf dem Laufwerk c:\ und auf dem Laufwerk y:\ liegen. Jeweils im root Verzeichnis.

Wenn ich folgende Codes eingebe:

imgmount d C:\dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom                       (Installationsordner - hier wird gestartet - original Code)
imgmount d Y:\dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom                       (hier (Y:\) will ich das spiel haben - wird nicht gestartet - mein Code)

die 2. Zeile ist die original Zeile aus der config.

_______________________________________________________________________________________________________________


Wenn ich auf dem Laufwerk C:\ den Ordner dosgames in 1dosgames umbenenne, und die config Datei auf
Code:
imgmount d C:\1dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom
umändere, wird das Spiel auch nicht gestartet.





(Es handelt sich um einen Firmenrechner - daher muss ich da aufpassen. Da sollen ja keine Spiele oben liegen. :))
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#9
@Rabenaas,

Servus,
Mensch... lange hab ich gebraucht.
Ich Depp habe vergessen die *.bat Datei mit der das Spiell aufgerufen wird, anzupassen.

Auf jeden Fall danke für Deine Hilfe...


Für künftige Leidensgenossen die auf andere Laufwerke oder in andere Ordner kopieren wolllen/müssen:


die Config-Dateien sind wie folgt anzupassen:
imgmount d Y:\DSA\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom    
(Y-steht für das LW wo das Spiel liegt)

Die *.bat Dateien sind wie folgt anzupassen:
y:\DSA\dosbox.exe y:\DSA\DSA1\schick.bat -exit -conf dosboxDSA1.conf


Dann kann man das Spiel beliebig kopieren in Ordner verschieben, etc etc etc.
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#10
Na, Hauptsache es läuft... :)
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